top of page

Pedagogiske escape-spill

Escape-spill gir elevene trening i kreativitet, samarbeid, kommunikasjon og kritisk tenkning. I dette kurset ser vi på hvordan vi kan lage gode, pedagogiske escape-spill vi kan bruke i undervisningen.

Escape-spill er et fellesnavn for aktiviteter med fysiske eller digitale escape rooms og escape boxes.  Dette er en metode som kan brukes i undervisning i alle fag på alle nivåer. Escape room, som var den opprinnelige aktiviteten, er kjennetegnet av at en gruppe mennesker blir stengt inne i et rom der de må løse forskjellige oppgaver for å kunne komme seg ut innen en tidsfrist (vanligvis 60 minutter). I rommet er det et mylder av ledetråder, som gruppen må sette sammen. Det er esker, kister, glass og bokser låst med kodelåser med nye ledetråder, som i et spill.


I et escape-spill vil deltakerne alltid få trening i kreativitet, samarbeid, kommunikasjon og kritisk tenkning.  Så velger skaperne av spillet (dere) om det skal fokuseres på et enkeltfag, eller om det skal lages tverrfaglige oppgaver. Dette kurset har som mål å gi en innføring som gjør utfordringene færre og gjennomføringen bedre når en lager og bruker pedagogiske escape-spill.   

    

KURSINNHOLD

  • Hva er escape-spill?

  • Kompetanser for det 21. århundret

  • Rammefortelling, kompetansemål og oppgaver

  • Hvordan lage fysiske spill?

  • Hvordan lage digitale spill?


Kurset inneholder praktiske øvelser med både fysiske og digitale escape-spill, så egen PC er nødvendig.

Pris

Varighet

Bestilling

Fra 2 timer

Fra 16 000

Ring 909 39 741

Eric Torsøe

Kursholder

Eric Torsøe

Eric Torsøe er daglig leder og en av to pedagoger i Camelot Escape Room AS som lager skreddersydde, pedagogiske escape-spill og produksjonskurs over flere dager, til muséer, organisasjoner, bedrifter, kommuner og fylkeskommuner. Siden 2018 har han arbeidet med escape room i skolen. Først halvannet år som escape room-lærer ved Thor Heyerdahl videregående skole i Larvik, i tillegg til undervisning i engelsk, historie, religion og etikk, samt medier og kommunikasjon.

Eric er opptatt av motivasjon og elevmedvirkning og har brukt escape room-metoden i engasjerende læring for både elever og ansatte. Det er få andre metoder som skaper like god stemning og læringsglede.

bottom of page