Systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø
Hvordan kan vi legge til rette for systematisk og helhetlig jobbing med læringsmiljøet i skolen, slik at alle elever opplever at skolen er trygg, både faglig og sosialt?
Elever utvikler seg kontinuerlig, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og trygt læringsmiljø. Med dette kurset ønsker kursholder å motivere deltakerne til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever.
Overordnet del av læreplanen viser vei til hvordan vi skal forstå og arbeide for trygge, gode skolemiljøer som fremmer helse, trivsel og læring.
KURSINNHOLD
Systematisk arbeid med verdier
Omsorgsfull kontroll og positiv og støttende kommunikasjon
Relasjoner
Fellesskapende didaktikk og inkluderende undervisning
Elevmedvirkning og medbestemmelse
Skole/hjem-samarbeid
Pris
Varighet
Bestilling
Fra 3 timer
Fra 19 000
Ring 909 39 741
Kursholder
Inger Bergkastet
Inger Bergkastet har lang erfaring fra arbeid i skolen som lærer, sosiallærer, praksislærer og veileder. I tillegg til pedagogisk utdanning, har hun utdanning i spesialpedagogikk, veiledning og skoleledelse. Inger har gjennom mange år vært leder av Læringsmiljøteamet i Oslo kommune og hun har bidratt i den nasjonale satsingen “Inkluderende barnehage- og skolemiljø”. De siste årene har hun vært prosjektleder for barnehage- og skoleutvikling gjennom Senter for livslang læring ved Høgskolen Innlandet, avd. Lillehammer.
Inger er opptatt av tilhørighetsbegrepet både faglig og sosialt, som utgangspunkt for barnehagenes og skolenes systematiske arbeid for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø. Inger er også en godt kjent og erfaren kursholder, og hun er medforfatter av flere bokutgivelser om lærerrollen, inkludering og skolemiljø.